معرفی رویداد: ششمین کنگره فرهنگی روسیه با عنوان «هویت فرهنگی در فضای سنت و نوآوری»

از 30 اکتبر تا 2 نوامبر 2024، انستیتو مطالعاتی میراث فرهنگی و طبیعی روسیه به نام لیخاچف با حمایت وزارت فرهنگ فدراسیون روسیه، ششمین کنگره فرهنگی روسیه را با مشارکت بین‌المللی با نام «هویت فرهنگی در فضای سنت و نوآوری» برگزار می‌کند. کنگره فرهنگی روسیه دارای سابقه طولانی است و به صورت دوره‌ای از نمایندگان برجسته جوامع تحقیقاتی، علمی-آموزشی تشکیل می‌شود. در این رویداد، نتایج فعلی توسعه مطالعات فرهنگی مدرن روسیه به بحث گذاشته می‌شود، جهت‌گیری‌های علمی ارائه می‌شوند و «مناطق خطر» مطابق با روند فرهنگی داخلی و جهانی شناسایی خواهند شد.

با مشارکت بین‌المللی برگزار می‌شود:

ششمین کنگره فرهنگی روسیه با عنوان «هویت فرهنگی در فضای سنت و نوآوری»

از 30 اکتبر تا 2 نوامبر 2024، انستیتو مطالعاتی میراث فرهنگی و طبیعی روسیه به نام  لیخاچف با حمایت وزارت فرهنگ فدراسیون روسیه، ششمین کنگره فرهنگی روسیه را با مشارکت بین‌المللی با نام «هویت فرهنگی در فضای سنت و نوآوری» برگزار می‌کند.

معرفی رویداد: ششمین کنگره فرهنگی روسیه با عنوان «هویت فرهنگی در فضای سنت و نوآوری»

کنگره فرهنگی روسیه دارای سابقه طولانی است و به صورت دوره‌ای از نمایندگان برجسته جوامع تحقیقاتی، علمی-آموزشی تشکیل می‌شود. در این رویداد، نتایج فعلی توسعه مطالعات فرهنگی مدرن روسیه به بحث گذاشته می‌شود، جهت‌گیری‌های علمی ارائه می‌شوند و «مناطق خطر» مطابق با روند فرهنگی داخلی و جهانی شناسایی خواهند شد.

اهداف اصلی این کنگره، بحث و توضیح الگوهای اصلی توسعه فرهنگ چند ملیتی روسیه و جهانی، آشکارسازی و پرکردن پتانسیل پایان‌ناپذیر جهان‌بینی اندیشه فرهنگی داخلی، شناسایی راه‌های بهینه برای اجرای دستورالعمل‌های اساسی فرهنگ دولتی، سیاست فدراسیون روسیه و ایجاد راه‌هایی برای ورود شایسته فرهنگ روسیه به روند فرهنگی جهانی است.

موضوع کنگره «هویت فرهنگی در فضای سنت و نوآوری» در مفهوم هویت که زیربنای این صورت‌بندی است، یکی از مقوله‌های اساسی مطالعات فرهنگی مدرن محسوب می‌شود. این حوزه کاری این روزها اهمیت خاصی پیدا کرده چراکه در زمانی بروز یافته که تمدن روسیه با فشار بی‌سابقه‌ای روبه‌رو شده و به خواست سرنوشت، خود را در خط مقدم «برخورد تمدن‌ها» می‌بیند و این به نوبه خود باعث شده در دستور کار مجموعه ای از وظایف مربوط به دفاع از میهن و دفاع از ارزش‌ها و اولویت‌های آن قرار گیرد.

با توجه به اینکه حل این مشکلات تنها با همکاری های گسترده بین‌المللی امکان‌پذیر است، نمایندگان کشورهای دوست روسیه به این کنگره دعوت خواهند شد. انتظار می‌رود به ویژگی‌های توسعه فرهنگی مناطقی از کشور مانند سیبری، خاور دور و البته کریمه و نووروسیا توجه ویژه‌ای شود و همچنین راه های بهینه‌سازی آن با مشارکت همه جانبه مدارس فرهنگی محلی تأثیرگذار ترسیم گردد.

این کنگره با مدیریت کمیته برنامه شامل دانشمندان برجسته فرهنگی روسیه برگزار می‌شود.

منبع:

https://heritage-institute.ru/?tribe_events=vi-rossijskij-kulturologicheskij-kongress-s-mezhdunarodnym-uchastiem-kulturnaya-identichnost-v-prostranstve-tradiczii-i-innovaczii-2

کد خبر 20713

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =